Wikia

Spieren verschraald, pezen verknoopt, en beenderen ontkalkt.

Zo sleepte ik mijn halfontbonden lichaam over de witte vloer, richting de kleine inkeping in de muur waarin zich een kom bevond met daarin het drek dat mijn voedsel was. Totaal uitgehongerd en uitgeput leek mijn lichaam bijna te breken onder de druk van mijn simpele bewegingen. Mijn uitgedroogde, verzonken ogen bestudeerden de muren.

In de kamer was geen enkele duisternis. Geen schaduwen, geen donker hoekje waar ik me in zou kunnen terugtrekken. Het licht was zo overweldigend helder dat ik niet eens kon zien hoe groot mijn gevangeniscel was.

Hoe lang was ik hier al? Maanden? Jaren?

Ik slurpte de grijze drek vlug naar binnen, met behulp van mijn dunne vingers likte ik de kom leeg. Het spul leek eerder op gepureerd karton dan voedsel en smaakte nagenoeg hetzelfde, maar het was of dit of de hongerdood. Toen ik de kom leeg had, richtte ik mij tot de witte muren en begon ik de enige vorm van vloeistof van ze af te likken.

Verveeld speelde ik spelletjes met mezelf. Ik liet mezelf raden naar wat mijn naam was voordat ik gevangen raakte. Joris? Nee. Jan? Nee, dat vond ik altijd al verschrikkelijk. Michiel, dan? Dat sprak me aan.

Het achterlijke is dat ik vroeger als de dood voor het donker was. Monsters verscholen zich daarin. Ik kon slechts slapen met het nachtlampje aan, dat me ’s nachts van die verschrikkelijke spoken en monsters behoedde.

Hier en nu konden de monsters zich nergens verschuilen.

---

Oorspronkelijke titel: White, geschreven door: Ecuinach. Vertaling: Hearven.Eräman.

Around Wikia's network

Random Wiki